Warenhuisketen V&D heeft het nettoverlies vorig jaar ruimschoots zien verdubbelen, van 19 miljoen euro in 2012 tot 42 miljoen euro.

Dat maakte de onderneming vrijdag bekend.

Het verlies werd volgens het bedrijf vooral veroorzaakt door eenmalige afschrijvingen van in totaal 26 miljoen. Deze posten buiten beschouwing gelaten zou het verlies zijn uitgekomen op 16 miljoen euro. De omzet daalde met 4 procent en kwam uit op 619 miljoen euro.

Vorige week maakte V&D bekend dat het concern meer klanten wil trekken door de warenhuizen te vernieuwen en het assortiment uit te breiden met 200 merken. Ook de online-activiteiten van de onderneming moeten meer omzet gaan opleveren.

In Leiden is een winkel inmiddels volledig verbouwd. De vestiging is uitgebreid met diensten als onder meer een stomerij, een nagelsalon, een schoenmaker en een ‘charge bar’, waar klanten hun mobieltje kunnen opladen.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl